Veel gestelde vragen:

 

 

1. Wat zijn de resultaten van het Move-it dieet ?
Stel je eens voor dat je het dieet van Move-it !! dieet gedurende 30 dagen zou volgen. Dan verlies je al snel 7 tot 10 kilogram overtollig vet. Wie meer kilo`s wil verliezen, dieet gewoon wat langer. Het eiwitdieet is zowel geschikt voor mensen die slechts 5 kilo kwijt willen, als voor personen die meer dan 20 tot 30 kilo teveel wegen.

2. Is het eiwitdieet een crashdieet?
Nee, een crashdieet leidt tot verlies van spierweefsel en mede hierdoor gaat de stofwisseling langzamer werken. Een crashdieet bevat te weinig vitaminen en mineralen die niet worden aangevuld met voedingssupplementen. Bij een crashdieet volg je geen programma om het streefgewicht te behouden.

3. Wat mag ik niet meer eten naast de speciale maaltijden van Move-it !! dieet ?
Voedingsmiddelen als brood, pasta, fruit, rijst, snoepgoed, bier... zal je even van het menu moeten schrappen. Deze producten bevatten veel koolhydraten. Water, koffie, thee, light dranken, 2 glaasjes rode wijn, groenten en rauwkost zijn geen enkel probleem. Al snel eet je zelfs weer vlees, vis en eieren.

4. Wat is het ketoseproces?
Wanneer we de inname van koolhydraten en suikers zodanig beperken dat het lichaam daar niet meer voldoende energie uit kan halen, gaat het lichaam de opgeslagen vetten gebruiken om energie uit te verkrijgen. Deze vetverbranding heet ketose en dit is een natuurlijke afslankreactie van het lichaam. Het is vrij lastig om dit zelf, met `normale voeding`, te bewerkstellingen. Het gevaar is dan, dat je toch teveel koolhydraten binnenkrijgt om volledig in ketose te raken, dat je veel essentiële voedingsstoffen mist en dat je voornamelijk dierlijke vetten en eiwitten binnenkrijgt.

5. Mag ik na het Move-it !! dieet weer normaal eten?
Uiteraard, ja. Natuurlijk moet je er na het dieet een gezond voedingspatroon op na houden. Dat komt hier op neer: eet niet meer dan nodig. En eet het liefst 6 a 7 kleine maaltijden per dag om zo de suikerhuishouding op peil te houden. Als je ervoor kiest om begeleid te worden tijdens het dieet, leert Monique jou om weer een normaal eetpatroon aan te leren.

6. Is het Move-it !! dieet goedkoop?
Dat hangt af van hoe je het bekijkt: als je de snelle resultaten, de hoge kwaliteit en de veiligheid van de maaltijden afweegt tegen de kosten, dan is een dieet niet duur. Een maaltijd kost gemiddeld tussen € 2,10 en € 2,50 per stuk. Je kunt ook kiezen voor de populaire voordeelpakketten. Deze pakketten kan je zelf samenstellen. Bij de keuze voor 5 doosjes van € 14,90 komt een maaltijd op €1,95. Kies je de afname van 10 doosjes van € 14,50 komt een maaltijd op €1,85. Dus ovet het algemeen kost een maaltijd van ons dieet niet meer als een "gewone "maaltijd.

7. Waarom zou ik het Move-it !! dieet volgen en geen gewoon calorie-arm dieet?
Bij een gewoon dieet verlies je veelal spieren en vocht. Dat is niet de bedoeling. De bedoeling is dat je vooral, en bijna uitsluitend, overtollig lichaamsvet gaat verliezen. De speciale maaltijden beschermen de spieren en maken een zeer snelle vetverbranding mogelijk. Dat is waar het om draait. Spiermassa geeft vorm aan het lichaam en zorgt voor het verbranden van calorieën.

8. Wat als ik wel het Move-it !! dieet wil volgen, maar te ver weg woon of geen behoefte heb aan de wekelijkse weeg- en begeleidingsmomenten?
Dat kan natuurlijk ook. Je bent vrij om te kiezen wat je wilt. Begeleiding kan alleen een goede stok achter de deur voor je zijn. Mocht je produkten hebben besteld bij ons, mag je altijd voor vragen of wat dan ook mailen naar: info@bodystudiomove-it.nl. Monique zal dan zo snel mogelijk al jouw vragen beantwoorden. Je kan er ook voor kiezen om online begeleid te worden. Iedere week stuur je jouw gewicht door naar info@bodystudiomove-it.nl. samen met jouw eventuele vragen, Monique kijkt dan samen met jou naar hoe het gaat, wat de resultaten zijn. Ook stuurt zij jouw (motivatie) tips en eventuele recepten om het dieet goed vol te houden.

9. Waarom is er geen jojo-effect?
De maaltijden beschermen de spieren en stimuleren een snelle vetverbranding. Hierdoor raak je enkel kwijt wat je teveel heeft: vetmassa. Door het beschermen van de spiermassa blijft het calorieverbruik behouden. Daarnaast bevat ons dieet een ingebouwde stabilisatiefase. Dit blok garandeert, wanneer je na het dieet niet meer eet dan je nodig hebt en voldoende beweegt, een levenslang resultaat.

10. Kan ik tijdens dit dieet blijven sporten?
Ja, bewegen is voor iedereen goed, vooral tijdens het afvalproces. Let wel op de signalen van jouw lichaam, vraag niet te veel van je lichaam, bouw het langzaam op. De eerste 2 weken van het dieet moet je geen intensieve sport beoefenen, omdat jouw lichaam te weinig koolhydraten heeft. Pak het daarna weer rustig op.

11. Werkt een eiwitdieet altijd en blijven de resultaten behouden?
Wanneer een eiwitdieet niet werkt zijn er 3 mogelijke oorzaken:

  • Je hebt een foutje gemaakt en je niet aan de speciale dieetregels gehouden
  • Je gebruikt eiwitsupplementen van slechte kwaliteit of ondoeltreffende samenstelling
  • Je hebt geen of onvoldoende begeleiding gekregen.

Wanneer de resultaten niet lang aanhouden en je snel toeneemt in gewicht zijn er een mogelijke oorzaken:

  • Je bent na het dieet meteen gestopt en u heeft niet het speciale stabilisatieblok gevolgd
  • Je bent na het dieet vervallen in oude en (erg) slechte eetgewoonten.

12. Waarom kiezen voor de maaltijden van Move-it !! dieet ?
Ons dieet staat bekend als een betrouwbaar dieet. Het is het 100% gezonde en 100% veilige eiwitdieet. Bij ons kies je voor een wetenschappelijke en verstandige aanpak. Jouw gezondheid komt op de eerste plaats. Wij willen, net als jij, een maximaal aan resultaat. Dat resultaat moet snel zichtbaar zijn én duurzaam. En dit alles op een natuurlijke, lichaamsvriendelijke wijze. Voor je het weet ben je 6 tot 12 kilo vet kwijt. Of meer, wie meer kwijt moet. Het grote voordeel van de maaltijden is dat er voornamelijk met plantaardige ingrediënten wordt gewerkt en niet met dierlijke stoffen. Voor jouw algemene gezondheid en veiligheid is dat erg belangrijk. Koop niet zomaar een eiwit- of dieetproduct. Jouw gezondheid moet op de eerste plaats komen!

13. Ik wil maar 5 kilo verliezen, moet ik dan ook alle fases volgen?
Ja, want of je nu 40 kilo kwijt moet of 5 kilo, de uitleg voor het dieet moet even serieus zijn, en zal dus even lang duren. Bovendien is de stabilisatiefase ook dezelfde. Het is wel zo: personen die 5 tot 12 kilo moeten verliezen hoeven minder maaltijden aan te schaffen.

14. Wanneer mag ik het Move-it !! dieet niet volgen?
Je kunt een eiwitdieet volgen als je een normale gezondheid hebt. Twijfel je over jouw gezondheid, overleg dan eerst met jouw huisarts. Een eiwitdieet is niet geschikt voor: vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven; kinderen en jongeren onder de 18 jaar; personen met nieraandoeningen; personen met leveraandoeningen; Indien je diabetes type 1 of 2 hebt, moet je altijd eerst overleggen met jouw arts over het volgen van een eiwitdieet.

15. Ik lust geen sojamelk. Mag ik ook magere melk gebruiken?
Nee. In andere soorten melk zitten meer koolhydraten. Dit beïnvloedt het resultaat dus raden wij dit af in fase 1 en 2. Neem altijd contact op om te overleggen of je een ander product kunt gebruiken waarbij geen sojamelk gebruikt hoeft te worden.

16. Worden alle eiwitproducten met water aangemaakt?
Ja, alle producten maak je aan met water. De enige producten waarbij sojamelk gebruikt wordt, zijn de shakes of desserts.

17. Mag ik ook fruit eten tijdens het dieet?
Nee, in fruit zitten suikers en dit zijn ook koolhydraten. Tijdens het afslankproces mag je dit niet eten maar vanaf fase 3 begin je met geleidelijk toevoegen van fruit.

18. Ik val nu al een paar dagen achter elkaar niet af. Moet ik me nu zorgen maken?
Nee hoor. Je gewicht varieert omdat je vochthuishouding ook dagelijks wisselt. Als je meer vocht vasthoudt, weeg je ook zwaarder. Als je het dieet strikt volgt, hoef je je geen zorgen te maken. Wil je zeker weten dat je het dieet goed volgt, of val je langer dan een week niet af? Stuur dan een mailtje naar info@bodystudiomove-it.nl Wij helpen je graag!

19. Hoeveel koolhydraten mag ik per dag eten?
Per dag kun je het beste maximaal 30 gram netto koolhydraten uit de eiwitproducten halen. Daarnaast krijg je ook koolhydraten uit je groente binnen. (zie koolhydratenlijstje groenten) Met 30 gram of minder kom je makkelijk in ketose. De maximale hoeveelheid koolhydraten verschilt per persoon. Tijdens het dieet kom je er vanzelf achter wat jouw maximale hoeveelheid is. Misschien kun jij iets meer eten, of juist zelfs minder.

20. Ik heb een etentje, mag dit?
In fase 1 moet je proberen om niet uit eten te gaan, maar soms kom je er ook niet onderuit. Pak die dag dan 1 eiwit produkt minder! (Dus 1 dag fase 2) Als voorgerecht neem je dan een salade, dressing apart, vraag geen brood erbij, je mag ook iets van mager vlees nemen of vis. Als hoofdgerecht neem je iets van vis of mager vlees, vraag de saus apart erbij, vraag om een portie extra groenten, laat de frietjes of gebakken aardappelen of rijst staan. Pak als nagerecht een lekker kop koffie of thee.

21. Klopt het, dat je gewicht op een moment stil staat en dat je pas na enkele dagen weer gaat afvallen, ook al wordt het dieet strikt gevolgd?
Door het extreem hoge eiwitgehalte neemt de spiermassa toe. Spiermassa is zwaarder dan vet en helpt op de langere termijn om sneller af te vallen omdat het bewegen van deze spieren extra energie kost. Bovendien geeft spiermassa uw lichaam ook fraaiere vormen. In ieder menselijk lichaam is een dagelijks verschil in hormonen en vocht. Je kunt dus een paar dagen op hetzelfde gewicht blijven doordat je bijvoorbeeld meer vocht vasthoudt. Wil je sneller afvallen, beperk de maaltijden welke max. 1x per dag zijn toegestaan en neem voornamelijk de producten met minder koolhydraten zoals de onbeperkt toegestane maaltijden. Wanneer je twijfelt of je het dieet goed volgt kun je de urine testen met behulp van ketosticks, wanneer de stick verkleurt, ben je in ketose en VET aan het verbranden. Verkleurt de stick niet betekend het dat je in jouw dieet toch teveel koolhydraten inneemt.

22. Ik heb last van hoofdpijn en/of ik voel me duizelig en slap, wat kan ik hieraan doen?
Tijdens de eerste drie dagen van het programma kunnen hoofdpijn en een ‘slap’ gevoel voorkomen. Een kopje bouillon en voldoende water drinken is soms al genoeg om dit te verhelpen. Bovendien is het gebruik van 1 WLS drainer-stick per dag zinvol. Als dit echter niet voldoende werkt dan is het toegestaan paracetamol in te nemen. Deze klachten hebben te maken met de omschakeling van het lichaam naar vetverbranding. Na drie dagen moet dit effect weg zijn. De meeste mensen ervaren hierna juist een extra energiek gevoel.

23. Ik heb last van een slechte adem, wat kan ik hieraan doen?
Dit kan voorkomen tijdens de ketose fase. Ketonen zijn stofjes die vrijkomen bij de verbranding van het lichaamsvet. Deze bijstoffen worden uit het lichaam verwijderd via de longen en de nieren, wat inhoudt dat ze vrijkomen met de ademhaling en de urine. Dit kan zorgen voor een wat aparte geur van de adem. Om dit tegen te gaan is het toegestaan om 3 suikervrije kauwgums of smintjes per dag te gebruiken.

 24. Worteltjes: mag je die nu wel of niet in fase 1?
In worteltjes zitten vrij veel koolhydraten. Om het dieet optimaal voor je te laten werken in fase 1, is het de bedoeling om per dag niet meer dan 30-50 gram koolhydraten binnen te krijgen. Bij sommige mensen ligt die grens op 30, bij anderen op 50 gram per dag. Je kunt ook prima afvallen als je over die grens gaat, maar dat kan zomaar 2/3 van het gewichtsverlies schelen (1 kg ipv 3, of 0.5kg ipv 1,5 bijvoorbeeld).

In shakes/dranken, soepen, pannenkoeken en omeletten zitten minder dan 5 gram koolhydraten per portie. 1 medium wortel (zeg een bospeen) bevat ongeveer 6 gram koolhydraten. Wat betekent: als je 5 maaltijdvervangers neemt van 5 gram koolhydraten p/s, en daarnaast 1 wortel, dat je al over de koolhydratengrens heen gaat, en je het afvallen kunt vertragen. Er zijn veel groenten die maar 0-5 gram koolhydraten bevatten per 100 gram! Dus daar kun je dan beter voor kiezen ipv wortel.

Fase 1 groenten zijn groenten die per 100gram niet meer dan 5 gr koolhydraten bevatten.


25. Knoflook en ui in fase 1: verboden of niet?
In ui en knoflook zitten relatief veel koolhydraten. Nou weegt een knoflookteentje niet zo zwaar, dus valt dat uiteindelijk mee. Maar beter is het om knoflookpoeder te gebruiken, niet meer dan een koffielepel. Hetzelfde geldt voor uipoeder. Er zijn ook mensen die van uien en knoflook gasvorming krijgen in de darmen. Hierdoor kan winderigheid ontstaan, wat in veel gevallen niet zo handig is. In dat geval kun je beter uienpoeder en knoflookpoeder gebruiken.

 26 .Ik heb klontjes in mijn shake! Wat nu?
Gebruik een shaker. Doe altijd eerst het water en dan pas het poeder in de shaker.
Shake de ingredienten voor tenminste 1 minuut.
U kunt ook een blender, keukenmachine of handmixer gebruiken

27.Ik val niet of onvoldoende af, waardoor kan dit komen?

  • Menstruatie
  • Overgang
  • Hoeveelheid zakjes
  • Verkeerde combinaties met zakjes
  • Stoelgang
  • Stress
  • Ziekte
  • Medicijngebruik
  • Onvoldoende water gedronken
  • Zondigen
  • Langer dan 4 uur tussen de maaltijden

28. Welke producten mag ik niet combineren op 1 dag?

Er zijn een aantal producten die iets meer koolhydraten bevatten dan gemiddeld. Deze mag u niet combineren met elkaar op 1 dag of 2x per dag nemen.

  • repen
  • kant en klare shakes (3-pack)
  • pasta
  • rijst
  • havermout
  • brood
  • spaghetti / spahetti carbonara

29. Mag ik suikervrije kauwgom gebruiken?

Ja, mits met mate. Een teveel kan diarree veroorzaken. Ook is uit recente onderzoek gebleken dat mensen die veel zoetstoffen gebruiken minder snel afvallen.

30. Ik zit in fase twee en moet morgen zakelijk dineren. Hoe kan ik dit zo goed mogelijk oplossen?

Voorgerecht: soep, carpaccio of een salade

Hoofdgerecht: Mager vlees/vis/tofu met groente of salade

Nagerecht: Koffie of thee

31.Wat gebeurt er als ik te weinig zakjes gebruik?

Als u minder dan de aanbevolen hoeveelheid zakjes gebruikt, krijgt u te weinig eiwitten binnen en kan u spiermassa gaan verliezen. Daarbij kan uw lichaam in de spaarstand gaan en is er geen optimale ketose/vetverbranding

32. Mag ik op de dagen dat ik sport een extra zakje?

Mits je minimaal 1 uur traint

33. Ik sport momenteel niet, moet ik dat nu gaan doen?

Nee, u hoeft dat niet perse. Natuurlijk stimuleren wij sporten en beweging wel.

Als u gewend bent om te sporten kunt u dit prima blijven doen, echter zult u de intensiteit waarschijnlijk moeten verlagen. Luister altijd goed naar uw lichaam!

34. Ik heb last van misselijkheid, wat kan ik hier aan doen?

 In de meeste gevallen wordt de misselijkheid veroorzaakt door de multivitamine. U kunt dit voorkomen door de tabletten na de maaltijd in te nemen

 


Staat jouw vraag er niet bij?
Mail naar info@bodystudiomove-it.nl. en je krijgt zo snel mogelijk antwoord!

Veel succes !!